SFS intec rekryterar försäljningschef

– 10 års erfarenhet

Jens Hagfors är ny försäljningschef på infästningsföretaget SFS intec sedan den 1 september i år. Jens har tidigare arbetat i det schweiziska företaget Mage, ett bolag med en liknande produktportfölj.

För SFS intec AB är kunskapen om kundens specifika behov av största vikt. Företagets infästningsprodukter används ofta i större unika arkitektritade konstruktioner i såväl stål som trä. Jens Hagfors långa erfarenhet och branschförståelse om infästningsprodukter vägde därför tungt i hans jobbansökan.

–     Vi såg givetvis stora fördelar med att Jens redan kan branschen innan och utan, säger Klas Hultman, VD på SFS intec. Men viktigt var också hans erfarenhet att arbeta med en schweizisk tillverkare, precis som SFS intec.

SFS intecs innovativa produkter och kvalitet kände Jens Hagfors väl till efter sina tio år på Mages huvudkontor i Schweiz. Men efter tio år på världsmarknaden så lockade det Jens att arbeta på den svenska marknaden igen.

–     Det är verkligen kul att komma hem igen och samtidigt få fortsätta arbeta med ett område som jag både gillar och har god kännedom om, säger Jens Hagfors.

På frågan om han har satt upp några mål säger Jens att det är för tidigt att säga något men att öka omsättningen finns givetvis där. Han kommer att fokusera på de områden där SFS intec är starka och vill befästa sin position.

­ –    Bearbetningen för mig och mina kollegor kommer att fokuseras på låglutande tak, infästning i betong och stål, områden som oftast går hand i hand, säger Jens. Men givetvis också stora träkonstruktioner där bland annat vår WT-T skruv är välkänd.

Den privata Jens
Jens bor idag i Eskilstuna, ett ”stenkast” från SFS intecs kontor i Strängnäs.

–     Jag är född i Eskilstuna och växte upp här så det var naturligt, när jag sökte mig tillbaka till Sverige, att bosätta mig här, säger Jens. Det jag kommer att sakna mest är nog alla fina skidområden i Schweiz. Det fanns många stora, både kända och okända, alpina anläggningar runt hörnet där jag bodde och skidåkning, både utför och på platten, ligger mig varmt om hjärtat.

Men i trakterna runt Eskilstuna passar Jens andra intressen bättre, sporter som golf, tennis och styrketräning utövas också mer än gärna.

För ytterligare information:
SFS intec AB
E-post:  fredrik.malmberg@sfs.biz

Tel. direkt:   0152 - 71 50 34
Tel. vxl:      0152 - 71 50 00

Adress: Olivehällsvägen 10, 645 42 Strängnäs
Hemsida:  www.sfsintec.se

Magnus Deutgen
E-post: magnus@op3.se

Om SFS intec AB

SFS intec AB är ett helägt dotterbolag till SFS intec Holding AG i Schweiz som är verksamt i ett 70-tal marknader. Koncernen har omkring 7 000 medarbetare och en årlig omsättning på nära nio miljarder kronor. SFS intec AB, med huvudkontor och lager i Strängnäs, marknadsför och lagerhåller produkter som producerats i egna anläggningar i Schweiz, England, Frankrike, Italien, Tjeckien, USA och Sverige.

Huvudsakliga affärsområden är kompletta system för infästning av profilerade byggplåtsprodukter till stål, trä och aluminium; fasadskivor till stål, trä- och aluminium; tätskikt till låglutande tak; infästning och sammanfogning av träkomponenter, fönster och dörrar samt gångjärn, liksom infästning av träbaserade skivmaterial till lastbils- och containerchassin.

Taggar:

SFS är idag ledande på marknaden genom ett komplett sortiment av kvalitetsprodukter och systemlösningar för bland annat låglutande tak, produkter som isotak®-, isofast®- och isoweld™. I mer än 50 år har SFS utvecklat och tillverkat borrande skruv som noggrant anpassats till specifika krav och olika användningsområden. SFS erbjuder idag effektiva lösningar för infästningsprocesser oavsett om det rör sig om stål-, aluminium- eller träkonstruktioner. Företagets huvudsakliga affärsområden är kompletta system och tekniska lösningar för:• fästelement för olika applikationer inom tak och fasader, t.ex. kompositpaneler, fasadbeklädnad och solceller.• träkonstruktioner med hög prestanda som förenklar komplicerade applikationer, med produkterna.• för fönstermontör- och fönsterproducerande industrin samt kundspecifika lösningar för de flesta applikationer SFS levererar mer än bara fästanordningar av mycket hög kvalitet. Företaget erbjuder också skräddarsydd installationsutrustning som är både ergonomisk och tidsbesparande. Möjligheten att också använda SFS konsulttjänster och utbildning av berörd personal, inklusive support på platsen, innebär att personalen kan arbeta med optimal kapacitet. SFS AB är ett helägt dotterbolag till SFS intec Holding AG, Schweiz. SFS marknadsför och lagerhåller produkter som producerats i egna anläggningar i Schweiz, England, Frankrike, Italien, Tjeckien, USA och Sverige i Strängnäs. Det svenska bolaget producerar formsprutade isotak®-plasthylsor i modern produktionsutrustning och agerar dessutom lager och nav för dessa i hela SFS intec Group.

Citat

Vi såg givetvis stora fördelar med att Jens redan kan branschen innan och utan. Men viktigt var också hans erfarenhet att arbeta med en schweizisk tillverkare, precis som SFS intec
Klas Hultman, VD på SFS intec
Bearbetningen för mig och mina kollegor kommer att fokuseras på låglutande tak, infästning i betong och stål, områden som oftast går hand i hand. Men givetvis också stora träkonstruktioner där bland annat vår WT-T skruv är välkänd