• SGA Fastigheter/

SGA Fastigheter och O’Learys Trademark lanserar nöjeskoncept. Avtal klart – En av Europas största sportbarer öppnar i Tolv Stockholm

Det kommersiella utbudet kring Tele2 Arena kompletteras med en av Europas allra största sportbarer. Det står nu klart att O’Learys öppnar ett nyskapande sport- och eventcenter i nöjesdestination Tolv Stockholm.

Under hösten 2013 öppnar Tolv Stockholm i gatuplan till Tele2 Arena i Globenområdet. Nöjessatsningen beskrivs som en 12 000 kvadratmeter stor social scen med ett innehåll koncentrerat kring livemusik, underhållning, kultur och sport.

Genom att avtal som har tecknats mellan O’Learys och SGA Fastigheter står det nu klart att en av Europas största sportbarer öppnar i den nya destinationen.

– Vi kommer att öppna ett cirka 4 000 kvadratmeter stort eventcenter i Tolv Stockholm, det kommer att bli en state of the art-anläggning som slår besökaren med häpnad, säger O’Learys VD Wilhelm Vintilescu.

Etableringen kommer bland annat rymma ett stort bowlingcenter, bordtennisavdelning och en minigolfanläggning. Dessutom byggs en läktare med tillhörande storbildsskärm.

– SGA Fastigheter efterfrågade en nyskapande anläggning, och det här går hand i hand med vår satsning på att få kunder att stanna längre i fastigheter där vi etablerar oss. Här kan man spendera tid tillsammans både före och efter matcherna, säger Wilhelm Vintilescu.

Tolv Stockholm är ett led i att utveckla området till en levande destination som lockar besökare även då det inte pågår evenemang i områdets arenor.

– Att vi nu tillsammans med O’Learys kan öppna en av Europas största sportbarer gör att vi kan erbjuda områdets besökare ett rikare utbud av sport och nöje och en ännu större anledning att komma hit, säger Mats Grönlund, VD på SGA Fastigheter.

För ytterligare information och eventuella intervjuer, kontakta:

O’Learys – Wilhelm Vintilescu, VD, 070-710 80 05, wilhelm.vintilescu@olearystrademark.com.

SGA Fastigheter – Helena Ågren, kommunikationschef, 08-508 353 32, helena.agren@sgafastigheter.se.

Om O’Learys
O’Learys är en nöjesrestaurang som skapar känslan av att vara ett andra vardagsrum, Your Second Living Room. I dag finns O’Learys i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Spanien och Singapore. Totalt cirka 80 anläggningar, varav ett flertal i köpcentrum. Restaurangerna drivs av lokala franchisingtagare. Kedjans totala omsättning för 2012 beräknas uppgå till en miljard kronor Mer information hittar du på www.olearys.se

Om SGA Fastigheter AB
Tolv Stockholm är en nöjesdestination i gatuplan till Tele2 Arena som utvecklas av SGA fastigheter AB. Företaget är ett helägt dotterbolag inom Stockholm Stadshus AB och äger, förvaltar och utvecklar de fem sport- och evenemangsarenorna; Ericsson Globe, Tele2 arena (www.tele2arena.se), Hovet, Söderstadion och Annexet samt attraktionen SkyView. Tolv Stockholm öppnar hösten 2013. www.sgafastigheter.se