• SGA Fastigheter/

Stockholms första riktiga korvrestaurang i Tolv Stockholm - Nattklubb med familjen Ahlbom och korvmecka i anslutning till Tele2 Arena

Report this content

Hösten 2013 öppnar Tolv Stockholm, en nöjesdestination i gatuplan till nya Tele2 Arena i Globenområdet. På en yta om tolvtusen kvadratmeter ska besökare välkomnas minst tolv timmar om dagen och tolv månader om året. Under ett och samma tak samlas ett genomtänkt utbud av bland annat mat, livemusik och underhållning. Med ett år kvar till öppnande kan nu de första två hyresgästerna presenteras. En nattklubb i högklassig regi och ett nyskapande restaurangkoncept med anknytning till Slakthusområdets historia och tradition, är de första att ansluta sig till den nya destinationen.

Det är två välkända profiler i Stockholms krogvärld som blir de första klara hyresgästerna till Tolv Stockholm. Familjen Ahlbom, en av Sveriges mest framgångsrika restaurangfamiljer med succéer som Storstad, Hotellet, Bistro Rigoletto och Solidaritet bakom sig, kommer i Tolv Stockholm att utveckla och driva nattklubb med livescen.

- Det finns en otrolig potential i området och det känns fantastiskt kul att få vara med på den här resan och utveckla Tolv Stockholm till en ny knutpunkt i Stockholms nöjesvärld, säger Jesper Ahlbom.

Med en vink till alla arenors paradrätt kommer Stockholm också att få sin första riktiga korvrestaurang, med egen korvfabrik i anslutning. Bakom står grundaren av Panini, Ricard Constantinou, vars korvpassion föddes när han drev den anrika restaurangen Carl Michael på Djurgården. Genom satsningen i Tolv Stockholm fortsättar han förvalta den långa korvtradition som finns i Slakthusområdet.

- Korv är klassisk sport- och arenamat och hela Stockholms korvhistoria finns i Slakthusområdet. Jag kommer att ta den vidare i Tolv Stockholm genom att servera och göra egen korv av hög kvalitet, säger Ricard Constantinou.

Familjen Ahlbom och Ricard Constantinou kommer tillsammans med andra spännande koncept att göra Tolv Stockholm till ett nav för nöje, kultur, upplevelser och gastronomi, där besökare erbjuds högklassiga matupplevelser, oavsett de kommer för att gå på evenemang eller inte. Tillsammans med arenorna i Globenområdet är Tolv Stockholm ett steg närmare utvecklingen av Stockholm Entertainment District, en spännande och levande evenemangs- och nöjesknutpunkt för staden och dess invånare.

- Familjen Ahlbom och Ricard Constantinou är två mycket starka aktörer vars långa erfarenhet borgar för kvalitet i allt det de gör. Tillsammans med den övriga utvecklingen i arenaområdet kommer Tolv Stockholm att vara en fantastisk tillgång som hjälper till att utveckla hela området, säger kultur- och fastighetsborgarrådet Madeleine Sjöstedt (FP).

För mer information:
Simon Rothstein Frankander, pressansvarig Madeleine Sjöstedt, tel: 0768- 25 16 04
Helena Ågren, kommunikations- och marknadschef SGA Fastigheter, tel: 08-508 353 32

SGA fastigheter AB är ett helägt dotterbolag inom Stockholm Stadshus AB. Företaget äger, förvaltar och utvecklar de fem sport- och evenemangsarenorna; Ericsson Globe, Tele2 arena (www.tele2arena.se.), Hovet, Söderstadion och Annexet samt attraktionen SkyView. SGA Fastigheter utvecklar också Tolv Stockholm, en nöjesdestination i gatuplan i Tele2 Arena med invigning hösten 2013. www.sgafastigheter.se

Taggar: