Sharp lanserar nytt A4-multifunktionssystem anpassad för molnfunktioner

Idag introducerar Sharp ett nytt A4‑färgmultifunktionssystem (MFP) för små och medelstora företag. MX-C301W kombinerar hög prestanda med en kompakt storlek och avancerade produktivitetsfunktioner, inklusive möjlighet till enkel anslutning till molnfunktioner.

MX-C301W har fyra funktioner: utskrift, kopiering, scanning och faxning, samt 3 GB minne som standard för snabb bearbetning av högkvalitativa, komplexa dokument. Med en intern 250 GB-hårddisk för dokumentlagring är MX-C301W Sharps största hårddisk hittills i en A4-maskin.

Detta multifunktionssystem gör det möjligt för företag att få ut det mesta möjliga av molnet. Med Sharp OSA installerat (tillval) kan företaget ansluta till molnfunktioner såsom delnings-, lagrings- och arbetsflödestjänsten Cloud Portal Office. MX-C301W är även utrustad med trådlöst nätverk som standard så att användarna kan skriva ut direkt från trådlösa enheter såsom smarta mobiler och surfplattor.

– Sharps nya A4‑multifunktionssystem är bland det minsta i sin klass men har betydligt tyngre funktioner än man kan tro, varav många normalt bara återfinns i A3-multifunktionssystem, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

MX-C301W uppfyller höga säkerhetskrav inklusive krypterad scanning och Follow Me-utskrift, vilket betyder att dokumenten kvarstår tills du är klar att skriva ut dem i enrum. Detta gör den lämplig i känsliga miljöer såsom finans- och medicinsektorn. Även icke-känsliga dokument kan skyddas med en femsiffrig kod och säkra nätverksgränssnitt.

– Med molnfunktioner, hög datasäkerhet och alla utskrifts-, kopierings- och scanningfunktioner man kan förvänta sig är den här modellen vårt hittills mest kompletta A4-multifunktionssystem. Med ett gemensamt användargränssnitt känns det dessutom mycket välbekant för de som redan använder våra A3‑multifunktionssystem, säger Jonne Zachrisson.

Utskriftsfunktionerna innefattar hög hastighet, dubbelsidig utskrift och utskrift på tjockt papper, vilket gör det möjligt att framställa högkvalitativa omslag och avdelare för dokument. Kopieringsfunktionerna inkluderar ID‑kortskopiering där kortets fram- och baksida kopieras på samma sida på papperet. Vid scanning kan alla vanliga scanningdestinationer såsom e-post, FTP-server, nätverksmapp (SMB) och USB-minne väljas. Alla funktioner hanteras via en sju tums intuitiv, vridbar LCD-färgpekskärm.

Nyckelfunktioner:

• Energy Star-certifierad
  • Snabb utmatning av max 30 sidor/minut i färg och svartvitt
  • Snabb kopiering av första sidan med 7,4 sekunder i färg och 6,3 sekunder i svartvitt, och endast 18 sekunders uppvärmningstid
  • 50-arks arkvändande dokumentmatare med en scanninghastighet på 35 bilder/minut
  • Smidig hantering av många jobb samtidigt tack vare en kraftfull 600 MHz-styrenhet och 3 GB standardminne
  • Högkvalitativ färgutskrift med 600 x 600 dpi upplösning
  • Trådlöst nätverk
  • Via trådlös accesspunkt kan mobila enheter som inte är anslutna till företagets nätverk ansluta till multifunktionssystemet för tillfällig utskrift eller scanning
  • 300 arks papperskapacitet som standard, vilket kan utökas till max 800 ark
  • Nätverksfärgscanning med scanning till e-post, FTP-server, nätverksmapp (SMB), USB-minne och skrivbord med stöd för formaten XPS (tillval), TIFF, PDF och JPEG
  • USB-port för enkel scanning till USB-minne och USB-direktutskrift

Tillgänglighet
September 2014

Mer information finns på:
www.sharp.eu
www.youtube.com/user/SharpEurope
www.facebook.com/SharpEurope
www.twitter.com/Sharp_Europe

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.