Sharp utser ny europeisk produkt- och marknadschef

Sharp Europe har utnämnt Jason Cort till europeisk produkt- och marknadschef för Information Systems Division. Tjänsten omfattar hela Dokumentdivisionen men också produktsortimentet för Visual Solutions.

Jason Cort kommer att genomföra den europeiska strategin för informationsystemsdivisionens produktplanering och marknadsföring. Jason Cort har 17 års erfarenhet av att arbeta med en av världens största multinationella print- och dokumenttillverkare och ska leda Sharp i utvecklingen av nästa generations Managed Print och Content Services över hela Europa.

– Sharp befinner sig i ett spännande läge. Min uppgift är att definiera vårt produkterbjudande, utöka våra tjänster och utveckla affärer som går över gränserna. Sharp har en stark integration mellan dokumentlösningar och visuella produkter. Det ger oss möjlighet att förändra hur människor arbetar och leda dem mot ett mer intuitivt, kreativt och effektivt arbetssätt, säger Jason Cort.

Sharps nuvarande utbud inkluderar ett brett urval av utrymmessnåla multifunktionssystem och skrivare samt mångsidiga högvolymsystem för grafisk produktion.

Som tilläggstjänster erbjuder man ett flertal verktyg och integrerade tjänster för att hjälpa företag att hantera sin information på ett effektivare sätt. Ett exempel är Cloud Portal Office som lanserades nyligen, en molntjänst som gör det lättare för företag att hålla kontakten samt samarbeta och prestera bättre.

Sharp erbjuder ett urval av visuella produkter inom Visual Solutions, till exempel interaktiva whiteboards, LCD-skärmar och projektorer. Nyligen lanserades nästa generations samverkande pekskärmar, BIG PAD. Dessa är ett exempel på hur Sharps multifunktionssystem och skärmar är integrerade. Användare kan komma åt och redigera dokument på sin BIG PAD och skriva ut direkt under presentationer.

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.