Bond Street får storbolag som kund med förväntade beställningar om drygt 1 Mkr

Bond Street Film, dotterbolag till Shortcut Media Group, har från en direktkund inlett filmproduktion för ca 0,3 Mkr och förväntar producera film för ytterligare drygt 0,7 Mkr under 2017.

Kunden använder film i sin marknadskommunikation och har aviserat att de avser att lägga sin löpande filmproduktion hos Bond Street Film under 2017. De indikerade affärsvolymerna innebär att kunden förväntas bli en av Bond Streets största direktkunder inom high-end corporate film.

- En av Bond Streets styrkor är att vara helhetsleverantör av rörligt material till företag. Som del av Shortcut Media Group kan vi erbjuda än bredare tjänster, något vi märker att många kunder uppskattar. I den här affären får vi göra ännu mer av det vi trivs bäst med, det vill säga bra film, säger Lars Bilk, VD Bond Street Film.

- Vi börjar få utdelning på det arbete vi gjort tillsammans i gruppen. Detta är ett kvitto på att kunderna uppskattar bredden och djupet i vårt erbjudande. Det stärker oss inför det fortsatta arbetet under nästa år, säger Shortcut Groups VD Anders Brinck.

Om Bond Street Film

Bond Street Film är ett är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på reklamfilm, high-end beställningsfilm, trailers, promos samt relaterade digitala tjänster. Under 2016 har Bond Street tagit emot internationella priser i 7 av de 9 kategorier som bolaget har tävlat i, fördelat på tre olika tävlingar.

Shortcut Media Group är en Stockholmsbaserad, snabbväxande, oberoende produktionsgrupp som bl.a. gör trailers, postproduktion, reklam- samt beställningsfilm. Gruppen består av Bond Street Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under de första nio månaderna 2016 omsatte koncernen ca 30 Mkr, vilket motsvarar en organisk tillväxt om ca 44% jämfört med samma period föregående år.

Denna information är sådan som Shortcut Media Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 december 2016.