Bond Street Film guldvinnare i global trailertävling

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, vann guld i den globala finalen av PromaxBDA Global Excellence Awards – världens största tävling för trailers. Finalen avgjordes igår kväll i New York.

Bond Street tilldelades guld i kategorin Ljuddesign för denna trailer producerad för C More: http://bondstreet.se/portfolio/autumn-brag-2017/

– Vilken känsla! Väldigt tacksam för mina kollegor som under mitt första år i branschen låtit mig jobba på så fantastiska produktioner, säger Henrik Larsson, Sound Designer

– Vi är mycket stolta över ett Guld i New York, ännu ett bevis på hur starka vi är internationellt! 'If we can make it there…’, säger Eoin Conroy, Art Director / Copy Writer

VD Lars Bilk

Bond Street Film

lars@bondstreet.se

Om Bond Street Film

Bond Street är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på reklamfilm, high-end beställningsfilm, trailers, promos samt gaming promotion. Under 2017 vann bolaget flertalet internationella priser, bland annat en Clio Grand Award och nominerades till årets byrå globalt 2017 av PromaxBDA.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, mest prisbelönta, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Frost VFX, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget/Spotlight Stock Market.

Shortcut Media Group är en svensk oberoende produktionsgrupp och består av sju bolag som producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion.