Bond Street Film har mottagit beställningar till ett värde av 500 Tkr från en svensk spelutvecklare

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, har mottagit beställningar avseende produktion av trailers för spel till ett värde av 500 Tkr för produktion under hösten. Det är den största beställningen från en spelutvecklare som bolaget har mottagit hittills.

Beställningarna om totalt 500 Tkr kommer att produceras under hösten 2017.

- Det känns jätteroligt att ha fått ännu större förtroende från en av världens främsta spelutvecklare. Vi ser fram emot att ta fram nya produktioner av världsklass när marknaden växer, säger Catinka Sjöberg, Key Account Manager, Bond Street Film.

- Att vi får allt större beställningar från spelutvecklare är väldigt roligt och en kvalitetsstämpel på våra produktioner. Med dessa beställningar stärker vi vår position ytterligare som ett av världens främsta trailerproduktionsbolag alla kategorier, säger Lars Bilk, VD, Bond Street Film.

Om Bond Street Film

Bond Street Film är ett är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på trailers, promos samt reklam- och high-end beställningsfilm. Under 2016 tog Bond Street emot internationella priser i 7 av de 9 kategorier som bolaget har tävlat i, fördelat på tre olika tävlingar. Under 2017 utsågs Bond Street till ett av världens bästa trailerproduktionsbolag i PromaxBDA.

Om Shortcut Media Group (SMG)

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende och mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Frost VFX, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.

Shortcuts film avseende bokslutskommunikén 2016 finnas att se här: https://vimeo.com/206008644.

VD Anders Brinck

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 september 2017.