Bond Street Film har mottagit order om 220 Tkr från en svensk spelutvecklare

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, har mottagit en beställning av promotionfilm för spel till ett värde om ca 220 Tkr. Det är den största beställningen från en spelutvecklare som bolaget har mottagit hittills.

- Väldigt roligt att få rekordorder från en kund i det här segmentet. Dator- och TV-spelsbranschen växer så det knakar, det är ett segment vi tror mycket på och ska fortsätta att bearbeta mer framöver, säger Catinka Sjöberg, Key Account Manager, Bond Street Film.

- Efterfrågan av promotionfilmer av olika slag ökar väldigt snabbt. Det är glädjande att se att vår ledande position inom det här segmentet får nya kundgrupper att söka sig till Bond Street, säger Lars Bilk, VD, Bond Street Film.

Om Bond Street Film

Bond Street Film är ett är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på reklamfilm, high-end beställningsfilm, trailers, promos samt relaterade digitala tjänster. Under 2016 tog Bond Street emot internationella priser i 7 av de 9 kategorier som bolaget har tävlat i, fördelat på tre olika tävlingar.

Om Shortcut Media Group (SMG)

SMG är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper i kortformat och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. SMG består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 mars 2017