Bond Street Film mottar beställningar från samt skriver långsiktigt samarbetsavtal med Comprado

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, har från techbolaget Comprado mottagit beställningar om drygt 100 Tkr för marknadsföringsfilm till sociala medier. Därutöver har ett långsiktigt samarbetsavtal avseende filmproduktion skrivits.

Comprado AB har precis lanserat en digital tjänst som möjliggör för användare att göra prisjämförelser mellan produkter och tjänster på stan. Bolaget kommer med hjälp av Bond Street att producera reklammaterial i form av rörligt material för att marknadsföra sin tjänst, som finns tillgänglig på www.comprado.se.

Rörligt material till sociala medier produceras med start under Q3 2017. För denna produktion om 100 Tkr har Comprado valt att anlita Bond Street Film. Comprado planerar även för ytterligare produktion av rörligt material till sociala medier framgent, för vilket Comprado avser att anlita Bond Street Film.

Avtalet innebär att Bond Street Film blir långsiktigt engagerad partner och leverantör till Comprado inom rörlig bild för marknadsföring inom digitala medier, ett snabbt växande område inom Bond Street.

- Comprado har lanserat en unik tjänst som revolutionerar sökmöjligheterna för konsumenter i Sverige. Bond Street har gjort ett utmärkt arbete med vår digitala marknadsföring så långt och vi ser fram emot fler samarbetsmöjligheter framgent, säger Frederik Marqvard, VD för Comprado.

- Vi ser fram emot att följa med på Comprados tillväxtresa som partner inom filmproduktion, säger Lars Bilk, VD för Bond Street.

Om Comprado

Comprado står bakom en ny internetbaserad tjänst för att hitta, jämföra samt boka produkter och tjänster i närheten av där användarna befinner sig. Comprado differentierar sig på marknaden genom att uteslutande inrikta sig mot varor och tjänster från fysiska butiker och tjänsteleverantörer. Användare kan i dagsläget söka och jämföra drygt en halv miljon artiklar på www.comprado.se.

Om Bond Street Film

Bond Street Film är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på trailers, promos samt reklam- och high-end beställningsfilm. Under 2016 tog Bond Street emot internationella priser i 7 av de 9 kategorier som bolaget har tävlat i, fördelat på tre olika tävlingar. Under 2017 utsågs Bond Street till ett av världens bästa trailerproduktionsbolag i PromaxBDA.

VD Lars Bilk
lars@bondstreet.se

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 oktober 2017.