Bond Street Film nominerat till finalen av Clio Entertainment Awards 2017

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, har nominerats till finalen i den prestigefyllda, globala tävlingen Clio Entertainment Awards 2017 som avgörs 2 november i Los Angeles.

Idag annonserades nomineringarna i årets Clio Entertainment Awards 2017. Bond Street nominerades i två kategorier för filmen ”C More Autumn 2016” och har därmed chans att ta hem två priser i finalen den 2 november. Kategorierna där filmen kan vinna priser är Channel/Network Branding och Copywriting.

-- Att ha chans på priser bland internationella aktörer i en tävling som Clio Entertainment Awards är en stor ära och innebär ett erkännande av vår personal och våra filmer. Nu ser vi fram emot finalen den 2 november, säger Lars Bilk, VD Bond Street Film.

-- Manuset till filmen är självupplevt. Det är så jag känner inför magin som skapas när film berör mig som allra mest, säger Eoin Conroy, Art Director, Bond Street Film

Se filmen som kan vinna priser i Clio Awards här. Samma film vann tidigare i år guld i den globala finalen av världens största tävling för underhållande marknadsföring - PromaxBDA Promotion, Marketing & Design Global Excellence Awards.

Mer om Clio Entertainment Awards: http://www.clios.com/entertainment

Om Bond Street Film

Bond Street är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på reklamfilm, high-end beställningsfilm, trailers, promos samt relaterade digitala tjänster. Under 2016 tog Bond Street emot priser i tre internationella tävlingar och vann priser i 7 av 9 kategorier de var nominerade i.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, mest prisbelönta, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Frost VFX, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.

VD Lars Bilk

Bond Street Film