Bond Street Film nominerat till PromaxBDA Europe 2017

Bond Street Film har nominerats till finalen i den prestigefyllda, internationella tävlingen PromaxBDA Europe som avgörs 14 mars i Amsterdam.

Nomineringar har tilldelats i kategorierna Copywriting, General Image programme campaign och Editing. År 2016 vann Bond Street brons i den del av tävlingen som omfattar hela världen. Bond Street har historiskt varit nominerade i någon PromaxBDA-tävling nästan varje år.

– Med kraftfull storytelling är vi med och hävdar oss bland Europas stora tv-giganter. Hatten av för Bond Street Films kreativa team, säger Lars Bilk, VD för Bond Street Film.

– Så roligt. Vi och C More åker till Amsterdam-finalen med huvud högt. Vart äventyret tar slut vet man aldrig, säger Eoin Conroy, AD Bond Street Film

– Nominering i PromaxBDA är få svenska produktionsbolag förunnade. Att Bond Street nomineras årligen är ett bevis på att produktionerna håller en mycket hög kvalitet. Vi är mycket stolta över deras leveranssäkerhet, säger Shortcut Media Groups VD Anders Brinck.

De nominerade produktionerna hittar du nedan.

Copywriting

C More Autumn 2016

General image programme campaign

C More Wimbledon ”Nostalgia”

Editing

C More Autumn 2016

Här hittar du alla finalisterna:

Vinnarna presenteras vid Promax-galan 14 mars i Amsterdam.

Om Bond Street Film

Bond Street är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på reklamfilm, high-end beställningsfilm, trailers, promos samt relaterade digitala tjänster. Under 2016 tog Bond Street emot priser i tre internationella tävlingar och vann priser i 7 av 9 kategorier de var nominerade i.

Shortcut Media Group består av Bond Street Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics och är en Stockholmsbaserad, snabbväxande, oberoende produktionsgrupp som bl. a. erbjuder filmproduktion, postproduktion, grafik, trailers, 3D-animation och visuella effekter. År 2015 omsatte koncernen ca 34 Mkr och sysselsatte motsvarande ca 35 heltidstjänster. Under de första nio månaderna 2016 omsatte koncernen ca 30 Mkr, vilket motsvarar en organisk tillväxt om ca 44% jämfört med samma period föregående år.