Bond Street Film vinner tre guld i global trailertävling

Bond Street Film, som tillhör Shortcut Media Group, tilldelades tre guld och ett silver i finalen av världens största tävling för underhållande marknadsföring - PromaxBDA Promotion, Marketing & Design Global Excellence Awards 2017 på galan i Los Angeles i morse kl. 04.00 svensk tid.

Bond Street vann pris i fyra av sex nominerade kategorier i den internationella finalen och var även nominerade till prestigefyllda Agency of the Year. Tävlingen är den största i sitt slag och medlemsorganisationen PromaxBDA representerar mer än 10 000 Företag och privatpersoner från stora medieorganisationer, marknadsföringsbyråer, forskningsföretag, strategiska och kreativa leverantörer och teknikleverantörer runt om i världen.

Bond Street vann guld i följande kategorier:

-Live event Campaign

-Theatrical Films shown on television campaign

-Best Voice Over Performance

Silver tilldelades i kategorin:

-Channel Image Promotion

– Att vinna tre guld och ett silver i den globala finalen gör oss jätteglada och stolta! Vi tävlar för att vi ska bli bättre och kunna erbjuda våra kunder bättre produkter. När vi vinner priser som dessa lyckas vi visa att våra produktioner håller hög kvalitet internationellt och att vi fortsätter leverera nya, kreativa idéer. Det är också roligt att vi kan föra över vår kompetens inom trailerproduktion när efterfrågan på denna typ av produkter nu ökar i andra branscher än drama som bl.a. inom spelutveckling och storföretag. säger Lars Bilk, VD Bond Street Film.

– Lyckan är total på Bond Street. Tack C More och alla våra medarbetare! säger Eoin Conroy, AD Bond Street Film.

Se filmerna som vann tre guld och ett silver här, här och här.  Bond Streets trailer ”C More Autumn 2016” vann även guld i kategorin Copywriting i den europeiska finalen som avgjordes 24 mars 2017 i Amsterdam.

Här hittar du samtliga vinnare i den globala finalen.

VD Lars Bilk

Bond Street Film

lars@bondstreet.se, Tel: 070-720 62 63

Om Bond Street Film

Bond Street är ett internationellt prisbelönt produktionsbolag med fokus på reklamfilm, high-end beställningsfilm, trailers, promos samt relaterade digitala tjänster. Under 2016 tog Bond Street emot priser i tre internationella tävlingar och vann priser i 7 av 9 kategorier de var nominerade i.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, mest prisbelönta, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.
Shortcut Media Group är det enda noterade filmproduktionsbolaget i Norden.

Shortcuts film avseende bokslutskommunikén 2016 finnas att se här: https://vimeo.com/206008644.