Oddway Film vinner uppdrag värt 0,7-0,9 Mkr från en ny kund

Oddway Film & Television, som är en del av Shortcut Media Group, har vunnit ett uppdrag om mellan 0,7 och 0,9 Mkr från en ny kund.

Beställningen kommer från ett större skandinaviskt företag och avser produktion av en reklamfilm. Produktionen kommer primärt att utföras under tredje kvartalet 2018.

- Det är roligt att vi fått in en ny kund i samband med en relativt stor beställning. Vi har arbetat mycket med att bearbeta marknaden under sista halvåret och ser att det nu bär frukt. Dessutom ser vi ett ökat intresse på marknaden till följd av vårt utvecklade erbjudande, vilket gläder oss, säger David Stenberg, VD, Oddway Film.

Oddway utsågs 2017 till Sveriges bästa filmproduktionsbolag i Årets Byrå och representerar SMG i Västsverige, med bas i Göteborg.

Om Oddway Film & Television

Oddway är ett prisbelönt, Göteborgsbaserat filmproduktionsbolag som kombinerar kreativitet och strategi, från idé till färdig film. Oddway har haft en stadig tillväxt sedan starten och bolaget har idag 13 medarbetare. Oddways specialitet ligger i välproducerad reklam-, brand-, imagefilm med stort fokus på storytelling. Det är ett av Västsveriges mest framgångsrika produktionsbolag med såväl byrå- som slutkunder - däribland IKEA, Volvo Cars, Essity, Göteborgs Stadsmission och Stena-koncernen.

Om Shortcut Media Group (SMG)

SMG är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper i kortformat och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, 2D/3D-animation, promos samt tillhandahåller postproduktion. SMG består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Produktion, Frost VFX och Good Motion.

Tel: 076-949 66 99 Shortcut Media Group Brännkyrkagatan 103, 117 26 Stockholm www.shortcutmedia.se

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 juni 2018.

Taggar: