Oddway Film vinner uppdrag värt 800 Tkr från ny kund

Oddway Film & Television, som är en del av Shortcut Media Group, har vunnit ett uppdrag om 800 Tkr från en ny kund.

Beställningen kommer från ett svenskt storbolag och avser produktion av film i high-end segmentet. Produktion kommer att utföras primärt under slutet av 2017 och början av 2018.

- Det är roligt att vi fått in en ny kund i samband med en ovanligt stor beställning. Vi har arbetat mycket med försäljning under andra halvåret och ser att det nu bär frukt. Dessutom har vi mött successivt ökat intresse på marknaden till följd av de många priser vi vunnit senaste tiden, vilket gläder oss, säger David Stenberg, VD, Oddway Film.

Oddway utsågs 2017 till Sveriges bästa filmproduktionsbolag i Årets Byrå och representerar SMG i Västsverige, med bas i Göteborg.

Om Oddway Film & Television

Oddway är ett prisbelönt, Göteborgsbaserat filmproduktionsbolag som kombinerar kreativitet och strategi, från idé till färdig film. Oddway har haft en stadig tillväxt sedan starten och bolaget har idag 14 medarbetare. Oddways specialitet ligger i välproducerad reklam-, brand-, imagefilm med stort fokus på storytelling. Det är ett av Västsveriges mest framgångsrika produktionsbolag med såväl byrå- som slutkunder - däribland IKEA, Volvo Cars, SCA, Göteborgs Stadsmission och Stena-koncernen. Senaste räkenskapsåret omsatte Oddway 14 Mkr.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Frost VFX, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget.

David Stenberg

Oddway Film & Television AB

david@oddway.se

Tel 0735-44 49 01

Denna information är sådan som Shortcut Media Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 november 2017.