Shortcut Film får beställning värd 0,7 Mkr

Shortcut Film, dotterbolag till Shortcut Media Group, har mottagit en beställning värd totalt ca 0,7 Mkr. Beställningen är den största som bolaget har mottagit från en myndighetskund hittills.

Ordern avser produktion av filmer som kommer att synliggöra möjligheterna med industriell produktion och digitala processer i svenska industriföretag. Beställaren är en svensk myndighet och målgruppen är små till medelstora företag. Produktion kommer att ske under första halvåret 2018.

- Vi arbetar mycket med samhällsinformation som syftar till bred spridning, vilket är något som film lämpar sig väldigt väl för. Den här beställningen är ett bevis på att vi lyckats väl med tidigare produktioner och därför fortsätter att få fler och större projekt inom segmentet, säger Dennis Olsson, Filmproducent på Shortcut Film.

Om Shortcut Film

Shortcut Film producerar beställningsfilm till företag, byråer, myndigheter, med mera. Bolaget producerar primärt informations-, intervju- och kommunikationsfilmer och gör i regel fler men något enklare filmproduktioner per år, jämfört med Oddway och Bond Street. 2016 omsatte Shortcut Film 4,6 Mkr.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper som bl.a. producerar reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget.

VD Anders Brinck

Denna information är sådan som Shortcut Media AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 november 2017.