Shortcut Film får två beställningar värda totalt 0,8 Mkr

Shortcut Film, dotterbolag till Shortcut Media Group, har mottagit två beställningar värda totalt ca 0,8 Mkr. Dessa beställningar, tillsammans med  övrig orderingång under mars, resulterar i den största beställningsvolymen på en enskild månad för Shortcut Film hittills.

Den ena ordern avser grafikproduktion till TV- samt onlinesändningar i ett dussin länder och med mångmiljonpublik. Produktion sker tillsammans med systerbolaget Good Motion. Den andra ordern avser beställningsfilm som tillsammans med byrå produceras till ett svenskt storbolag. Drygt hälften av arbetet väntas utföras under Q1 2017.

- Det har varit en kul och intensiv start på året för mig som ny på Shortcut, med många spännande projekt. Otroligt roligt att beställningarna nu trillar in i så hög takt, säger Dennis Olsson, nytillträdd Filmproducent på Shortcut Film.

Om Shortcut Film
Shortcut Film producerar beställningsfilm till företag, byråer, myndigheter, med mera. Bolaget producerar primärt informations-, intervju- och kommunikationsfilmer och gör i regel fler men något enklare filmproduktioner per år, jämfört med Oddway och Bond Street. 2015 omsatte Shortcut Film knappt 5 Mkr.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper som bl.a. producerar reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.

Shortcuts film avseende bokslutskommunikén 2016 finns att se här: https://vimeo.com/206008644 .

VD Anders Brinck

Denna information är sådan som Shortcut Media Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 mars 2017.

Shortcut Media Group består av fem bolag som producerar rörlig media inom TV, reklam-, företags- och animerad film samt därmed relaterade digitala tjänster.