Shortcut inleder förhandling om förvärv i södra Sverige

Shortcut Media AB har ingått en icke bindande avsiktsförklaring, s.k. ”Letter of Intent”, om förvärv av ett produktionsbolag i södra Sverige. Bolaget har en omsättning om ca 10-15 Mkr och en rörelsemarginal om ca 10%.

Förhandlingarna kommer att pågå under hösten 2016. Utfallet av förhandlingarna förväntas kunna meddelas under Q1 2017.

- Vid noteringen kommunicerade vi en ambition om att vara utanför Stockholm inom ett år. Detta är ett steg i den riktningen, säger Anders Brinck, VD för Shortcut Media Group.

Styrelsen för Shortcut har utvärderat förhållandena i de pågående förhandlingarna och bedömer att sannolikheten för att en affär genomförs överstiger 50%.

Shortcut Media Group består av Bond Street Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics och är en Stockholmsbaserad, snabbväxande, oberoende produktionsgrupp som bl. a. erbjuder filmproduktion, postproduktion, grafik, trailers, 3D-animation och visuella effekter. År 2015 omsatte koncernen ca 34 Mkr och sysselsatte motsvarande ca 35 heltidstjänster. Under de första nio månaderna 2016 omsatte koncernen ca 30 Mkr, vilket motsvarar en organisk tillväxt om ca 44% jämfört med samma period föregående år.

VD Anders Brinck