Shortcut stödjer Hemlösa.se – producerar film

Shortcut Media stödjer Hemlösa.se genom att producera en film om organisationens arbete. Shortcut bidrar även till uppbyggnaden av ett gym som möjliggör för hemlösa att aktiveras och är ett led i organisationens arbete för en väg ur hemlöshet.

Filmen som Shortcut producerat till Hemlösa.se syftar till att informera och öka intresset för det arbete Hemlösa.se utför dagligen. Shortcut bidrar även tillsammans med hälsoföretaget The Active Brands Group Scandinavia AB till uppbyggnaden av ett gym i organisationens aktivitetslokaler i Stockholm.

Hemlösa.se erbjuder flera tjänster och resurser till hemlösa, bland annat mat, kläder och rådgivning. Utöver det mest grundläggande försöker de även stimulera och aktivera personerna de hjälper, bland annat genom sportaktiviteter och uppfinnaraktiviteter. Att erbjuda tillgång till ett gym är ett led i detta arbete.

Filmen som Shortcut har producerat tilll Hemlösa.se finns att se här.

Shortcut uppmanar andra att stödja organisationens viktiga arbete. Mer information om hur du kan hjälpa till finns på hemlösa.se

Om Hemlösa.se

En icke-vinstdrivande organisation som bland annat bidrar med att dela ut mat och kläder flera gånger per dag, olika typer av rådgivning, gym-träning, utbildningar, tandläkare, datakurser, språkkurser, hantverk, jobbcentrum, olika sorts terapi, ja allt som kan tänkas behövas för att ta sig ur hemlöshet.

Grundaren och ledaren för Hemlösa.se, Kavian Ferdowsi har själv varit hemlös och arbetar ideellt för organisationen.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende produktionsgrupper som bl.a. producerar reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget.