SMG ledning och styrelse tecknar för ytterligare 1,1 Mkr i bolagets pågående emission

Lars Bilk och Kaveh Pourshahidi, vilka bägge ingår i ledningsgruppen för SMG, har idag tillsammans tecknat för 1 Mkr i pågående emission. Även styrelseordförande Anders Uhnér samt ledamöterna Lena Torlegård och Jörgen Svedberg avser teckna för totalt drygt 100 Tkr.

- Självklart vill både jag och Lars ha ännu större engagemang i SMG, nu när vi får chansen att investera. Den här spännande resan har bara börjat, säger Kaveh Pourshahidi, CD på Bond Street Film.

Spridningsemissionen uppgår till 7,8 Mkr, med möjlighet att utöka med ytterligare 2,0 Mkr. Bolaget har sedan tidigare erhållit teckningsförbindelser om 2,8 Mkr, motsvarande 35% av emissionsbeloppet. Det innebär att minst 3,9 Mkr, motsvarande minst 50% av emissionen, nu har tecknats.

Teckningskursen är 6,50 kr, vilket motsvarar en rabatt om 9,5% mot volymviktad kurs de senaste 20 handelsdagarna före emissionen. De 100 först inkomna teckningssedlarna kommer att tilldelas minst 2 000 aktier vardera (alternativt ges full tilldelning för teckningar upp till 2 000 aktier).

Teckningstiden startade 31 maj och löper till 19 juni. Villkor för den pågående spridningsemissionen i Shortcut Media finns här.

För investerare som vill träffa SMG kommer VD Anders Brinck att presentera över lunch hos Remium onsdagen den 7 juni kl 12.00. Ytterligare information och anmälan här.

Teckningssedel och digital teckning finns här och kan även göras direkt via Nordnet.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende och mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal före Goodwill-avskrivningar på 9%.

SMG:s film avseende bokslutskommunikén 2016 finns att se här: https://vimeo.com/206008644.