• Showmybuy/

Showmybuy inleder globalt samarbete med Tradedoubler för att utöka sitt social shopping-erbjudande

Report this content

Åhus den 18 april, 2013 - Showmybuy ingår ett strategiskt samarbete med Tradedoubler, och påbörjar sin internationella expansion genom att etablera ett kontor i London, Storbritannien.

Vi är fantastiskt glada att Tradedoubler kontaktade oss för ett samarbete. Tradedoubler är oerhört bra på det de gör och har världens bästa analysverktyg inom internationell prestationsbaserad marknadsföring, säger Mats Bengtsson, VD Showmybuy.

Showmybuy tillhandahåller en lösning som möjliggör för e-handlare att belöna kunderna när de delar och visar produkten eller tjänsten de har köpt på nätet för sina vänner i sociala nätverk, så som Facebook eller Twitter. Belöningarna varierar och kan inkludera gratis frakt, presenter, rabatter, bonuspoäng eller presentkort.

Tradedoublers och Showmybuys samarbete är globalt. Tradedoubler är ett internationellt företag inom prestationsbaserad marknadsföring och IT. Tradedoubler bedriver verksamhet i mer än 40 länder och arbetar med ledande globala företag så som Expedia och CDON.

Showmybuy kompletterar vårt nuvarande affiliateerbjudande på ett utmärkt sätt, och vi ser en stor potential i att erbjuda en social shopping-tjänst till våra kunder, säger Nils Lindhe, Regional Director, Nordics, Tradedoubler. Initiala tester visar att Showmybuy ger en hög konverteringsgrad, och hjälper företag att konvertera engagerade konsumenter på sociala plattformar till betalande kunder. Vi tror att social shopping kommer att bli enormt viktigt för alla e-handelsbutiker.

Internationell expansion

Som ett led i sin internationalisering etablerar Showmybuy ett kontor i London.

Storbritannien är en av de europeiska marknader med högst andel personer som gör sina inköp på nätet, vilket gör det mycket intressant för oss att finnas här, säger Mats Bengtsson.Vi har redan flera kunder i Storbritannien och ännu fler är på gång.

En studie från analysföretaget A.T. Kearney visar att den totala internettrafiken i Storbritannien väntas växa med 37 procent om året mellan 2010 och 2015.

För mer information vänligen kontakta:
Mats Bengtsson, VD Showmybuy
Tel. 044-24 06 60, Mobil. 0708-25 49 00
E-post: mats.bengtsson@showmybuy.com

Presskontakt Tradedoubler:
Björn Mogensen, seniorkonsult Oxenstierna & Partners
Mobil. 0708-18 42 98
E-post: bjorn.mogensen@oxp.se

Om Showmybuy
Den bästa reklamen ett företag kan få är om en nöjd kund berättar om företaget och sitt köp till sina vänner. Med Showmybuys egenutvecklade lösning belönas webbkunderna när de visar upp sina inköp i social media.

Showmybuy är en plattform för word of mouth marketing. Med bara några få klick så kan de som handlar på nätet dela inköpen de har gjort från en webbshop, med sina vänner i social media, vilket skapar stora fördelar för både företag och konsumenter. Showmybuys lösning är kompatibel med de största sociala nätverken. För mer information, vänligen besök www.showmybuy.com

Om Tradedoubler
Tradedoubler är ett internationellt ledande företag inom prestationsbaserad digital marknadsföring och teknik. Tradedoubler grundades i Sverige 1999, var banbrytande inom affiliatemarknadsföring i Europa och fortsätter att vara det mest framgångsrika paneuropeiska företaget inom affiliatemarknadsföring. Tradedoubler kombinerar strategisk internationell inblick med detaljerad expertis om det enskilda landet. Det hjälper över 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål genom ett nätverk av 140 000 publishers, och var det första företaget att ha ett integrerat erbjudande inom e-handel och m-handel för att hjälpa annonsörer att utöka sina onlineprogram till användare av mobila enheter.

Tradedoubler är engagerat i och har ett nära samarbete med varje kund, och bidrar till att skapa intäkter och framgång för dessa såväl nationellt som internationellt. Till Tradedoublers annonsörer hör American Express, ClubMed, Dell, Disney, Expedia och CDON. Aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholmsbörsen.

Taggar: