Ny informationschef på Siemens

Maria Baldin är ny informationschef på Siemens AB sedan den 1 november. Hon ingår i företagets ledningsgrupp.

Maria Baldin har arbetat med marknadsföring och information i närmare tio år, bland annat som marknadschef för säkerhetsprodukter på Siemens Building Technologies huvudkontor i Schweiz.

Maria Baldin kommer den närmaste tiden att förbättra och effektivisera företagets kommunikationsarbete, bland annat genom att bygga en integrerad kommunikationsavdelning och utveckla arbetsprocesserna. Andra viktiga områden är att synliggöra Siemens globala miljöarbete, utveckla PR och stärka varumärket för att både attrahera nya medarbetare men även potentiella nya kunder.

”Jag är mycket entusiastisk inför uppgiften och ser fram emot att stärka profileringen av Siemens och kommunicera hur vi med vår produktportfölj och kompetens hjälper våra kunder inom industri, energi och hälsovård att bli ännu mer konkurrenskraftiga", säger Maria Baldin.

Maria Baldin efterträder Robert Müller som går i pension den 1 december.