Sintony 60- hemmalarmsystemet från Siemens nu även för delat montage

Det populära hemmalarmssystemet Sintony 60 utökas nu med centralapparat och tillbehör för delat montage. Den nya centralapparaten har 8 trådbundna sektioner men kan byggas ut till 16. Enheten kompletteras med en snyggt designad manöverpanel och kan även kompletteras med radiomottagare för trådlösa detektorer.

Manöverpanelerna finns i färgerna vit eller svart och är trådbundna manöverpaneler i snygg och modern design. De har en tydlig display på 2 x 16 tecken med bakgrundsbelysta knappar. Teckensättningen är densamma som för den inbyggda manöverpanelen i den kompakta centralapparaten men mycket mindre. Manöverpanelerna har även inbyggd termometer som visar aktuell rumstemperatur.

Centralapparaten kan även kompletteras med GSM-modul samt reläutgångskort för fler reläutgångar att styra yttre utrustning med. Ytterligare smarta tillbehör är ett sektionskort som medför sektionsdubbling utan att behöva använda balanseringsmotstånd då dessa är inbyggda i enheten.

Systemet kan även kompletteras med en kortläsare som kan styra till och frånkoppling av systemet och även öppna en dörr eller liknande.

För att underlätta för installatören finns det färdiga larmpaket, både trådlöst och trådbundet, baserade på Sintony 60 modularcentralen.

För ytterligare information kontakta:
Rebecca Neuman-Comrie
Siemens AB