Er redaktion är välkommen att delta i HoudiniDagen på Cirkus i Stockholm onsdag 29 mars 2000 "My brain is the key that sets me free". Albert Einstein? Nej, men den samtida magikern, illusionisten och utbrytarkungen Harry Houdini. Harry Houdinis ord gäller i högsta grad även idag. Och kommer att göra det i morgon. För utveckling har sin början i människans huvud. IT, Internet, bredband, GPRS, WAP - you name it! Allt började som en idé i den mänskliga hjärnan. En idé som kläcktes, utvecklades och skapade tillväxt. Hur skapar vi de bästa förutsättningarna för kreativitet och tillväxt? Vilka nycklar löser tankebojorna? Är tillväxt möjlig utan mänsklig växtverk och stress? Om detta handlar HoudinDagen - ett seminarium, ett idéforum, ett interaktivt evenemang med 400 inbjudna deltagare! Kom och lyssna på dialogen och diskussionen! Medverkande Mari-Ann Krantz, ordförande SIF Marcus Wallenberg, VD Investor Marianne Nivert, vice VD Telia Annika Härenstam, forskare vid Arbetslivsinstitutet, Stockholm Torben Haase, Managing Director Cisco Systems Per Bystedt, VD Spray Ventures Johan Stein, tf professor Handelshögskolan, Stockholm Göran Trogen, VD Almega med flera Program 08.15-09.00 Välkommen till Cirkus, kaffe och smörgås 09.00-17.45 Konferens Konferensen behandlar tre huvudfrågor; Ca 09.00-12.00 De avgörande tillväxtfaktorerna! Har Sverige ett försprång? 12.00-13.00 Lunch 13.00-15.00 Det kreativa företaget! Hur ser det ut? 15.00-17.45 Tillväxt utan växtvärk! Får människan plats? Diskussionerna leds av journalisten Annika Dopping och IT-debattören Christer Sturmark. För mer information kontakta projektledaren Gunnar Fond, SIF:s förbundskansli tel 08-508 971 13, 070- 689 71 13 eller SIF:s pressekreterare Staffan Thulin 08-508 972 32, 070-689 72 32. Mer information om HoudiniDagen finns på www.sif.se/houdini ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT00420/bit0002.pdf