Inbjudan till presskonferens

Inbjudan till presskonferens Torgny Mogren, fd världsmästare i skidor, valdes nyligen in i styrelsen för Stiftelsen för SIF:s studiestipendier som ska fördela 350 miljoner kronor till SIF-medlemmar som vill studera för att stärka sin egen ställning på arbetsmarknaden. Stiftelsen kom till efter att Svenska Industritjänstemannaförbundet (SIF) i höstas beslutade att ta 350 miljoner kronor av förbundets egna fonder för att satsa på ett konkret ekonomiskt stöd till de medlemmar som vill höja sin kompetens. Stödet är en kostnadsersättning för litteratur eller motsvarande på upp till 10.000 kronor per person. Ersättningen kan sökas från och med 1 januari i år. För att informera om hur många som hittills sökt och fått pengar, hur stiftelsen arbetar med mera inbjuder SIF härmed till presskonferens. Medverkande: Mari-Ann Krantz, ordförande för SIF och ordförande för Stiftelsens styrelse. Torgny Mogren, styrelseledamot i Stiftelsen för SIF:s Studiestipendium. Dag: Tisdagen 1 juni Tid: Klockan 15.00 Plats: SIF-huset, Olof Palmes gata 17, Stockholm Välkomna! För mer information kontakta SIF:s pressekreterare Staffan Thulin tel 08-789 72 32, 070-689 72 32 eller bitr. pressekreterare Anita Täpp tel 08-789 68 17, 070-603 98 31. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/27/19990527BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/27/19990527BIT00270/bit0002.pdf