Kommentar till att Inger Ohlsson lämnar uppdraget som TCO-ordförande

Kommentar till att Inger Ohlsson lämnar uppdraget som TCO-ordförande - Jag lyckönskar Inger i hennes nya jobb som chef för Arbetslivsinstitutet och är övertygad om att hon kommer att göra ett bra jobb även där. Inger har genom sin bakgrund ett unikt kontaktnät på den svenska arbetsmarknaden som jag är övertygad om kommer att bli en viktig länk mellan arbetsmarknaden och forskningsvärlden, säger SIF:s ordförande Mari-Ann Krantz i en kommentar till att Inger Ohlsson utsetts till generaldirektör för Arbetslivsinstitutet och därför lämnar uppdraget som TCO-ordförande. - TCO har under den tid då Inger Ohlsson varit dess ordförande utvecklats på många sätt. Inger har personligen bidragit till att den svenska fackföreningsrörelsen blivit en del av det europeiska samarbetet. Hon har också på ett förtjänstfullt sätt lyft fram demokrati- och kvinnofrågor, som till exempel utslagningen av kontorister, fortsätter Mari-Ann Krantz. - Det är ju samtidigt ingen hemlighet att förbunden inom TCO stundtals inte har exakt samma uppfattning i alla frågor, men det är en naturlig del av den fackliga världen. Jag uppskattar att vi vid de tillfällena kunnat diskutera och debattera fritt och ärligt, säger Mari-Ann Krantz, ordförande för Svenska Industritjänstemannaförbundet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/21/19990521BIT00140/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/05/21/19990521BIT00140/bit0002.doc