Marcia, 29, ska få 300 företag att satsa på arbetsmiljön

Marcia, 29, ska få 300 företag att satsa på arbetsmiljön Marcia Franzén, 29 år, från Luleå, är ett av 30 regionala arbetsmiljöombud, som projektanställts av Sif och som nu startar sitt arbete. Målet är att Marcia och hennes kolleger ska göra 9 000 arbetsplatsbesök under det närmaste året runt om i hela landet. Syftet är att kartlägga arbetsmiljön, men också att inspirera till ett systematiskt arbetsmiljöarbete på företagen och att rekrytera 1 000 nya arbetsmiljöombud. De regionala arbetsmiljöombuden ska fortlöpande lämna rapporter om resultatet av sitt arbete. De första beräknas bli klara under oktober. - Jag vill få igång en diskussion om arbetsmiljön med företagen och peka på de möjligheter till förbättringar som kan finnas, säger Marcia som också tidigare arbetat med arbetsmiljöprojekt och som det närmaste året kommer att ha hela Norrbotten som sitt arbetsfält. De 30 regionala arbetsmiljöombuden är ett led i Sifs satsning inför hösten på arbetsmiljöfrågorna. De ska rikta in sitt arbete på de små och medelstora företagen. Sifs regionala arbetsmiljöombud kommer att täcka in alla regioner i landet utifrån följande hemorter; från Vellinge och Malmö i syd, över Simlångsdalen, Kristianstad, Kalmar, Åseda, Huskvarna, Borås, Linköping, Skövde, Lödöse, Nyköping, Södertälje, Eskilstuna, Karlskoga, Karlstad, Uppsala, Stora Skedvi, Borlänge, Östersund, Örnsköldsvik, Matfors, Tavelsjö och Luleå. Bilder på Marcia Franzén och hennes kolleger finns på Sifs webbplats och Sifs presstjänst kan förmedla kontakt med de regionala arbetsmiljöombuden på de olika orterna. Presskontakt: Presschef Louise Gerdemo Holmgren, tel: 08-508 979 68, 070- 549 79 78, louise.gerdemo.holmgren@sif.se, Pressekreterare Mikael Lundström, tel: 08-508 972 33, 070-549 79 68, mikael.lundstrom@sif.se, Informationschef Laila Edholm, tel: 08-508 972 32, 070- 689 72 32, laila.edholm@sif.se Pressjour tel: 08-508 972 02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/20/20020820BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/20/20020820BIT00400/wkr0002.pdf