Nya uppsägningar från Ericsson

Nya uppsägningar från Ericsson - kommentar från Sif:s förbundsordförande Idag presenterade Ericsson nya varsel som en följd av sin besparingsplan. - Det är med stor oro jag konstaterar att Ericsson fortsätter att säga upp personal i Sverige. De uppsägningar som nu är aktuella rör drygt 2000 personer i framförallt Gävle, Stockholm och Göteborg . Jag känner starkt med dem som nu blir arbetslösa, säger SIF:s förbundsordförande Mari-Ann Krantz. - Det långsiktiga tänkande vi så länge har efterlyst från företaget lyser med sin frånvaro. Detta måste också omfatta en produktionsstrategi och det är hög tid att företagsledningen lägger korten på bordet och talar om vad man vill med Ericsson i Sverige. - Nu återkommer man istället med besked om nya varsel som duttas ut här och där. Och det leder bara till ökad osäkerhet om framtiden. Våra medlemmar blir inte tryggare av dagens besked, tvärtom ställer man sig frågan - när kommer nästa varsel? avslutar Mari-Ann Krantz. Presskontakt: Informationschef Laila Edholm, tel. 08 508 972 32, 070 689 72 32, e-post: laila.edholm@sif.se Tf pressekreterare Kåre Grebäck, tel.: 08 508 978 36, 070 689 68 36, e- post: kare.greback@sif.se Pressjour tel 08 508 972 02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00690/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/17/20011017BIT00690/bit0001.pdf