Pressinbjudan: SIF hjälper unga akademiker till drömjobbet

Pressinbjudan: SIF hjälper unga akademiker till drömjobbet Tisdagen den 27 februari anordnar SIF:s studerandeverksamhet temadagen "Att söka jobb" på Campus Norrköping. Under dagen får förbundets studerandemedlemmar vägledning och rådgivning om hur de kan hitta och få sitt drömjobb. Att veta hur man skall bära sig åt från början till slut när man söker jobb kan vara avgörande för att man ska få en så bra start som möjligt i sitt arbetsliv. SIF:s studerandeverksamhet har, tillsammans med organisationens förbundsavdelningar, arbetat med att hitta olika metoder för att stärka och hjälpa unga studenter på väg ut i arbetslivet. Även om de flesta av SIF:s studerandemedlemmar skaffar sig en utbildning som är eftertraktad på arbetsmarknaden frågar allt fler efter de tjänster som förbundet bl a erbjuder under temadagen. Frågor som studenterna kan få besvarade är exempelvis: - Hur skriver jag en CV och ett vinnande ansökningsbrev? - Var finns jobben? - Hur beter jag mig på en anställningsintervju? - Hur får jag rätt lön och rätt avtal? Er redaktion inbjuds härmed till SIF:s temadag i Norrköping. Tid: Tisdagen den 27 februari, kl. 13.00-17.15 Plats: Campus Norrköping (Linköpings Universitet) sal TP 54 SIF:s studerandeverksamhet ordnar temadagen "Att söka jobb" på 25 orter runt om i landet under en tvåveckorsperiod. För ytterligare information kontakta: Malin Nilson, 070-634 18 17, eller Magnus Lind, 08-508 979 15. Information finns också på vår hemsida: www.sif.se/student under "Temadagar". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT00050/bit0002.pdf