Sif presenterar avtalskraven för IT-Telekom

Inbjudan till pressfrukost: Sif presenterar avtalskraven för IT-Telekom Nu startar avtalsrörelsen för 25 000 Sifmedlemmar inom IT-Telekom. Sif presenterar de krav förbundet kommer att ställa inom områdena lön, arbetsmiljö, kompetensutveckling och ledarskap. Ett webbaserat rådslag med medlemmarna visar, att de vill att förbundet i avtalsrörelsen främst arbetar för ordning och reda i branschen, för stärkt inflytande, större möjligheter till kompetensutveckling och förbättrad arbetsmiljö. Sif vill ge förhandlingarna en god och balanserad start i denna anda och inbjuder därför till en näringsriktig pressfrukost, där andre vice ordförande Thord Wedin, Sifs förhandlingsledare, presenterar avtalskraven. Tid: Onsdagen den 28 augusti kl 9. Plats: Sifs förbundskansli, Olof Palmes gata 17, vidare hänvisning i entrén. Vid pressfrukosten kommer också en rapport från Sif om läget i och framtiden för IT-Telekom-branschen att läggas fram. Rapporten, som heter "Ryktet om min död är betydligt överdrivet", ger en oväntad och annorlunda bild av branschen än den som i dagsläget är den vanligast förekommande. Välkomna! Presskontakt: Presschef Louise Gerdemo Holmgren, tel: 08-508 979 68, 070-549 79 78, louise.gerdemo.holmgren@sif.se, Pressekreterare Mikael Lundström, tel: 08-508 972 33, 070-549 79 68, mikael.lundstrom@sif.se, Informationschef Laila Edholm, tel: 08-508 972 32, 070- 689 72 32, laila.edholm@sif.se Pressjour tel: 08-508 972 02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/26/20020826BIT00200/wkr0002.pdf