Per Blixt ny informationschef i Sifo Group

Per Blixt ny informationschef i Sifo Group Sifo Group höjer ambitionen med sin informationsgivning och har anställt Per Blixt som informationschef med ansvar för den nya koncernfunktionen Corporate Communications och Investor Relations. Per Blixt kommer närmast från ett jobb som informationschef i installations- koncernen BPA. Han har tidigare bl a arbetat i motsvarande befattning i rederibranschen och som informations- och pressansvarig på Näringsdepartementet. Idet dagliga arbete hjälper Sifo Group sina kunder att följa och förstå en alltmer komplicerad omvärld. Anställningen av Per Blixt ska ses som en ambition från vår sida att ytterligare underlätta för kapitalmarknad och andra intressenter att följa och förstå oss, säger Robert Lundberg, Sifo Groups verkställande direktör och koncernchef. För ytterligare information, kontakta: Robert Lundberg, verkställande direktör och koncernchef, tel 08-625 15 43, e-post robert.lundberg@sifogroup.se Per Blixt, informationschef, tel 08-625 15 51, e-post per.blixt@sifogroup.se Per Blixt kan nås på: Sifo Group AB 191 93 Sollentuna 08-625 15 51 (dir) 08-625 15 40 (vx) 08-35 31 65 (fax) 070-549 28 08 (mobil) per.blixt@sifogroup.se Fakta om Sifo Group Sifo Group, noterat på O-listan vid OM Stockholmsbörsen, har tre divisioner - Observer Media Intelligence som arbetar med medie- och omvärldsbevakning, Sifo Research & Consulting som utför undersökningar och bedriver därtill relaterad konsultverksamhet, samt SMG Consulting, verksamt inom management- och strategikonsulting. Sifo Group omsätter på rullande tolvmånadersbasis cirka 1 miljard kronor och sysselsätter drygt 1.200 personer. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på http://www.sifogroup.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/24/19991124BIT00190/bit0002.pdf