SIG Invests obligation har godkänts för handel på Nasdaq First North Bond Market

Report this content

SIG Invest AB (publ):s (”SIG Invest” eller ”Bolaget”) obligation har godkänts av Nasdaq Stockholm för notering på Nasdaq First North Bond Market med första dag för handel den 3 september 2015.

SIG Invest har emitterat ett obligationslån om nominellt 60 MSEK, envar obligation med ett nominellt värde om 10 000 SEK som löper med en årlig ränta om 9,25 procent.

Bolagets obligationer har blivit godkända för notering på Nasdaq First North Bond Market där handel kommer att ske med Mangold Fondkommission AB som Certified Adviser och likviditetsgarant.

Obligationerna kommer att handlas under kortnamnet SIG01 med ISIN-kod SE0007074265. Första dag för handel på Nasdaq First North Bond Market kommer att vara den 3 september 2015.

Mangold Fondkommission har agerat finansiell rådgivare och Baker & McKenzie har agerat legal rådgivare till Bolaget i obligationsemissionen.

Om SIG Invest AB
SIG Invest AB (publ) är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag som arbetar med innovativ fastighetsutveckling och långsiktig förvaltning. Bolaget har stort fokus på fastighetsutveckling och adderar värden till underpresterande eller undervärderade fastighetstillgångar genom Bolagets utvecklingskoncept. Bolagets strategi är att skapa ekonomisk tillväxt genom utveckling och förädling och stabil lönsamhet genom proaktiv förvaltning.