2013-03-13 Mäss-seminarium: Lean Manufacturing & Affärssystem, en omöjlig kombination?

Kom till ”Logistik och Affärssystem-mässan” den 13 mars i Värnamo och få bl.a. veta hur ni kan omsätta Lean från teori till praktik med Sigma och Microsoft Dynamics AX!

Traditionella affärssystem motarbetar till viss del Lean filosofin genom att vara oflexibla och kräva för mycket registrering av data av användaren. Microsoft Dynamics AX presenterar ett helt nytt sätt att stödja Tillverkningsprocessen med den nya modulen Lean Manufacturing. Begrepp som Kundnytta, Värdeflöde och dragande flöde (Pull) visar Microsoft att affärssystemet kan hjälpa dig i ditt fortsatta Lean arbete med ständiga förbättringar.

Sigmas seminarium är en valbar del av programmet som erbjuds på mässan. Bakgrundsidén till Logistik & Affärssystem är att deltagarna ska kunna träffas och fördjupa sig i de möjligheter som finns att förbättra konkurrenskraften genom effektivare processer, samt att använda rätt verktyg (Affärssystem/beslutssystem/CRM/EDI/Lön/frakt/lager mm) i sin verksamhetsstyrning.

Läs mer om mässan och anmäl ert intresse här: http://industrilogistikab1.vpsite.se/Anm-lan-bes-kare.html

Ange i övrigt-fältet att ni önskar gå på Sigmas seminarium om Lean i teori och praktik:
Lean Manufacturing & Affärssystem, en omöjlig kombination?

Vill ni veta mer om hur Sigma jobbar med affärssystem, kontakta:

MAGNUS FALKMAN

Mobile: +46 706 92 48 90
magnus.falkman@sigma.se

Mobile: +46 706 92 48 90
E-mail: magnus.falkman@sigma.se

Taggar:

Snabbfakta

Kom till ”Logistik och Affärssystem-mässan” den 13 mars i Värnamo och få bl.a. veta hur ni kan omsätta Lean från teori till praktik med Sigma och Microsoft Dynamics AX!

Magnus Falkman, Sigma
Det går att omsätta Lean från teori till praktik med Sigma och Microsoft Dynamics AX!