2013-05-06 Mäss-seminarium på Forum Affärssystem: Lean Manufacturing & Affärssystem, en omöjlig kombination?

Kom till ”Forum Affärssystem” den 6 maj i Göteborg och få bl.a. veta hur ni kan omsätta Lean i teori och praktik med Sigma och Microsoft Dynamics AX!

Traditionella affärssystem motarbetar till viss del Lean filosofin genom att vara oflexibla och kräva för mycket registrering av data av användaren. Microsoft Dynamics AX presenterar ett helt nytt sätt att stödja Tillverkningsprocessen med den nya modulen Lean Manufacturing. Begrepp som Kundnytta, Värdeflöde och dragande flöde (Pull) visar Microsoft att affärssystemet kan hjälpa dig i ditt fortsatta Lean arbete med ständiga förbättringar. Om detta får ni veta mycket mer om ni kommer till vårt seminarium på forum4it-mässan! Sigmas seminarium är en valbar del av mässans program.

Bakgrundsidén till Logistik & Affärssystem är att deltagarna ska kunna träffas och fördjupa sig i de möjligheter som finns att förbättra konkurrenskraften genom effektivare processer, samt att använda rätt verktyg (Affärssystem/beslutssystem/CRM/EDI/Lön/frakt/lager mm) i sin verksamhetsstyrning.

Läs mer om mässan och anmäl ert intresse här: http://www.forum4it.se/

Vill ni veta mer om hur Sigma jobbar med affärssystem, kontakta:

MAGNUS FALKMAN Mobile: +46 706 92 48 90 E-mail: magnus.falkman@sigma.se

MAGNUS FALKMAN
magnus.falkman@sigma.se

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se