Alf Dahl - en strategisk rekrytering för Sigma

Sigma förstärker sina ledningsresurser genom att engagera Alf Dahl. Alf kommer senast från SEMA GROUP AB som ansvarig för outsourcing-verksamheten i Skandinavien. Dessförinnan har han bl a varit ansvarig för IBM´s verksamhet i sydsverige.

Alf Dahl är ett välkänt och välrenommerat namn i IT-branschen och har följande kommentar till sin nya roll: - Sigma är ett ungt snabbväxande entreprenörföretag med sin bas i Malmö, vilket som helhet tilltalar mig. Att företaget dessutom med sina 700 medarbetare/konsulter har en kunskapssammansättning som kommer att kunna attrahera många nya medarbetare och erbjuda befintliga och nya kunder unik service gör det mycket stimulerande. Möjligheten att genom nya förvärv skapa synergieffekter skall dessutom bli intressant. Motivet till den strategiska rekryteringen är enligt Sigmas styrelsesordförande Dan Olofsson: - Sigmas målsättning är att på några års sikt bli en av de ledande aktörerna på den skandinaviska IT-marknaden. Alf Dahl kommer att leda satsningen i sydsverige och Danmark. För ytterligare information kontakta: Alf Dahl tel 040 - 44 50 74, 0414 - 309 97 Dan Olofsson tel 040 - 49 73 00, 0705 - 49 73 00