Citizens Advice väljer Sigma för leverans av ny digital strategi

Den brittiska välgörenhetsorganisationen Citizens Advice har valt Sigma i Storbritannien som leverantör av ett omfattande design- och utvecklingsprogram för att implementera en ny och ambitiös digital strategi för hela organisationen.

Efterfrågan på Citizens Advices tjänster och behovet av att underlätta människors liv genom råd och stöd blir allt större. För att nå målen blir det därför allt viktigare för organisationen att arbeta med digitala kanaler.

Sigma och Citizens Advice samarbetar sedan länge. Under det närmaste året kommer de att fördjupa samarbetet för att bygga upp en mer enhetlig digital närvaro med bättre användarupplevelse för alla parter. Implementeringen av Episervers CMS- och Community-plattform blir central för den nya digitala strategin.

Om Citizens Advice

Citizens Advice är en registrerad välgörenhetsorganisation som hjälper människor att lösa till exempel rättsliga eller ekonomiska problem genom att erbjuda kostnadsfri, oberoende och konfidentiell rådgivning samt påverka beslutsfattare. Citizens Advice Bureaux erbjuder rådgivning på över 3 000 platser i England och Wales och drivs av 360 olika ideella aktörer.

För mer information kontakta

Shaun Gomm, Business Development Manager, Sigma i Storbritannien, på +44 (0) 1625- 427 718 eller shaun.gomm@sigma.se.

Sigma is a long-term business partner wherever information technology makes a difference. We are a global player with a Nordic base. We deliver the smartest solutions to support our customers’ business aims. Sigma is owned by Danir AB and has about 1600 employees in eight countries. www.sigma.se