Delårsrapport januari-juni 2010

Sigma påbörjar resultatförbättringar

Januari – juni 2010

• Omsättning 561,1 mkr (611,0)
  • Rörelseresultatet 22,4 mkr (32,9)
  • Rörelsemarginal 4,0 % (5,4)
  • Kassaflöde -0,8 mkr (62,2)
  • Resultat efter skatt 18,4 mkr (20,7)
  • Resultat per aktie 0,21 kr (0,24)

April – juni 2010

• Omsättning 286,0 mkr (293,0)
  • Rörelseresultatet 11,4 mkr (10,6)
  • Rörelsemarginal 4,0 % (3,6)
  • Kassaflöde -7,5 mkr (27,8)
  • Resultat efter skatt 9,5 mkr (8,3)
  • Resultat per aktie 0,11 kr (0,10)

För ytterligare information kontakta:

Håkan Karlsson, CEO, mobil 0703-79 20 00, e-post: hakan.karlsson@sigma.se

Lars Sundqvist, CFO, mobil 0703-79 22 02, e-post: lars.sundqvist@sigma.se

Sigma AB (publ), Lindholmspiren 9, 417 56 Göteborg,e-post:   info@sigma.se,  Tel: 020-550 550, Fax 031- 40 32 20

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1100 medarbetare i nio länder. www.sigma.se