Irlands vice premiärminister inviger Sigma Softlabs Ltd

Mary Harney, vice premiärminister på Irland, har idag tillsammans med närvarande parlamentsledamöter, press, Sigmas koncernledning m fl officiellt öppnat Sigma Softlabs Ltd – ett mjukvarulab inriktat på kvalificerad programvaruutveckling för telekomindustrin.

"Sigma Softlab Ltd blir ett bra flaggskepp för utländska investeringar inom softvaruindustrin på västra Irland. Våra satsningar på kvalificerad utbildning, infrastruktur inom telekom etc utvecklas mycket väl. Vi välkomnar Sigma till Irland ", säger Mary Harney. Dan Olofsson, VD Sigma AB, motiverar satsningen med: "Irland fokuserar på ett företagsvänligt klimat och IT-industrin. Från att ha varit en avfolkningsregion har denna strategi medfört att man nu ligger i frontlinjen i Europa vad gäller tillväxt. Många globala IT-företag finns på plats och för Sigmas del ser vi goda möjligheter till nya uppdrag, rekrytering av kvalificerad personal och en lönsam verksamhet". Sigma Softlab Ltd:s första mål är att inom tre år nå en volym om 50 medarbetare med uppdragsgivare såväl på Irland som i andra europeiska länder. Sigma AB är konsulter inom affärsområdena Informationsteknologi och Industriell teknologi. Koncernen, som är noterad på Stockholms Fondbörs O-lista, har ett nät av kundnära dotterbolag och över 1700 medarbetare. För ytterligare information kontakta: Dan Olofsson, VD Sigma AB, tel +46 – 40 – 691 70 00, mobiltel 0709 – 89 80 04 Noel Shannon, VD Sigma Softlabs Ltd, +353 – 656 844 144, mobiltel +353 – 868 286 357