Ny e-handel och informationshantering för Office Depot

I samband med att Office Depot förvärvade Svanströms var man tvungen att välja en e-handelsplattform för det nya varumärket. Det gällde att snabbt få in Office Depots och Svanströms kunder och produkter i en e-handelslösning och för katalogproduktion men också samtidigt passa på att leverera en ny och mer effektiv e-handelslösning.

Sigma fick ansvaret att vidareutveckla och skapa en ny design för den e-handelsplats som Sigma levererat tidigare till Svanströms och migrera in Office Depots kunder och produkter i samma e-handelslösning och PIM-system. Det nya projektet baserades bl a på genomförda användartester och användarintervjuer

-Vi har arbetat med Sigma med vår webbutik under flera år och det senaste året valt att utöka samarbetet till att också innefatta PIM. Office Depot valde Sigma tack vare deras gedigna kunskap inom driftkritisk B2B e-handel och att Sigma kombinerar verksamhetskunskap tillsammans med teknisk kunskap, något som är unikt .

-Den nya webbutiken upplevs som mycket modernare, snabbare och enklare än den tidigare webbutiken säger kunderna.

-Den största utmaningen kring arbetet med PIM är datamodellering. Där har Sigma kommit in och bevisat att det krävs gedigen verksamhetskunskap och erfarenhet inom PIM för att få detta allt rätt.

Robert Johansson, e-handelsansvarig, Office Depot Sverige

För mer information kontakta:

fredrik.lundkvist@sigma.se

Tel. +46 708 78 81 10

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se

Taggar: