Sigma AB (publ)

Bokslutskommuniké januari-december 2012

Januari – December

• Omsättning 1 368 mkr (1 401)
  • Rörelseresultat 25,1 mkr (101,0)
  • Rörelsemarginal 1,8 % (7,2)
  • Engångskostnader om 56,1 mkr ingår
  • Rörelseresultat exkl. engångskostnader 81,2 mkr, 5,9 %
  • Kassaflöde 152,1 mkr (26,0)
  • Resultat efter skatt 14,5 mkr (72,8)
  • Resultat per aktie 0,17 kr (0,84)
  • Utdelning föreslås med 0,25 kronor (0,25)

För mer information:

Håkan Karlsson, CEO
E-post: hakan.karlsson@sigma.se
Telefon: 0703-792000

Lars Sundqvist, CFO
E-post: lars.sundqvist@sigma.se
Telefon: 0703-792202

Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta.Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i åtta länder. www.sigma.se