Sigma auktoriserat Microsoft CTEC 2000

Sigma auktoriserat Microsoft CTEC 2000 Sigmas dotterbolag Sigma Education är ett av de få svenska utbildningsbolag som klarat de hårda krav som ställs av Microsoft. CTEC är en förkortning av Certified Technical Education Center och en eftertraktad utmärkelse inom utbildningsvärlden. Sigma Education bedriver utbildning på bl a de senaste operativsystemen, utbildningsverktygen och programmeringsspråken inom Microsoft 2000. Företaget erbjuder också utbildning inom t ex WAP och Bluetooth samt Novell och Linux. För att bli auktoriserad CTEC måste det finnas en mycket hög, väldokumenterad, kompetens hos lärarna. Men även miljön är viktig. Det finns krav på t ex luftkonditionering och utbildningsplatser. Dessutom måste minst 400 kursdeltagarveckor genomföras per år. Totalt finns det mellan 15 och 20 auktoriserade CTEC i Sverige. Licensen är inte permanent utan måste förnyas varje år. Sigma Education har 5 certifierade Microsoft-utbildare med lång erfarenhet av utbildning i tekniska applikationer. Alla elever erbjuds ett helhetskoncept, från förberedelser till slutlig utvärdering, däremellan är det viktigt att tillhandahålla en så bra och kreativ inlärningsmiljö som möjligt. - Vi ställer höga krav på oss själva, säger Lars Omander, vice VD på Sigma Education. Lärarnas kompetens och pedagogiska förmåga är oerhört viktig. Och till hösten räknar vi med att Sigmas nya huvudkontor på Kockumsområdet ska stå klart. Där får eleverna tillgång till nya fräscha lokaler, och en fantastisk utsikt på köpet. Sigma är en ledande leverantör av konsulttjänster inom affärsområdena e- solutions, embedded solutions och engineering solutions. Koncernen, som har över 2000 medarbetare i sju länder, fokuserar på lösningar för interaktion, innovation och integration. Sigmas ledstjärna är att stärka våra kunders konkurrenskraft och varumärken. (www.sigma.se) För ytterligare information kontakta ¤ Lars Omander, vice VD Sigma Education, tel 040-23 34 30, 0709-89 83 85 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00010/bit0002.pdf