Sigma certifieras till Cisco Gold Certified Partner

Sigma certifieras till Cisco Gold Certified Partner Sigma har blivit certifierat till Gold Certified Partner hos Cisco Systems. Bolagets försäljningsavdelning, konsultorganisation och help- deskrutin har granskats och godkänts av Ciscos certifieringsteam samt en tredje oberoende part. Certifieringen innebär att Sigma ytterligare utökat sin kompetens kring Ciscos produktportfölj. Dessutom har processen för hantering av inkommande ärenden från kunder automatiserats. - Guldcertifieringen är ett kraftfullt erkännande av den kompetens som våra konsulter och säljare besitter. Genom att automatisera hanteringen av inkommande ärenden till vår help-desk hjälper vi våra kunder att snabbare komma till rätta med eventuella problem, säger Nils Boghammar, VD för Sigma Måldata Network Solutions. Cisco Systems har ett omfattande certifieringsprogram med olika nivåer för sina partners. Sigma har tidigare varit Cisco Silver Partner. Nu har företaget, efter ett arbete som pågått i ett och ett halvt år, blivit guldcertifierade. - Ciscos partnerprogram är ett sätt för oss att säkerställa servicen till våra slutkunder. Sigma har visat prov på kompetens, professionalism och framförallt kunnande om Ciscos produkter. Sigma har en mycket stark och kompetent försäljnings- och konsultkår, säger Peter Kopelman, VD Cisco Systems Sweden AB. Cisco Systems är världsledande på nät- och Internetlösningar. Ciscos hård- och mjukvarubaserade produkter och tjänster används för att skapa Internetlösningar för kommunikation med data, tal och video mellan personer, företag och länder oavsett skillnader i tid och plats. Sigma Måldata Network Solutions arbetar som systemintegratör och erbjuder tjänster, produkter och lösningar inom IT-infrastruktur. Sigma levererar lösningar som säkrar kundernas konkurrenskraft. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, som utvecklar tjänster och produkter i ett kundnära samarbete. Sigmas erbjudanden organiseras genom affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Koncernen har drygt 1 300 medarbetare vid 33 dotterbolag i Sverige och sex andra länder. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: · Nils Boghammar, VD Sigma Måldata Network Solutions AB, tel 08-734 40 15, mobiltel 0703-79 19 00, www.ns.sigma.se · Peter Kopelman, chef för Sverigekontoret på Cisco Systems, tel. 08-685 90 35, mobiltel 070-691 10 00, www.cisco.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00360/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/23/20011023BIT00360/bit0001.pdf