Sigma Exallons ISO9001-certifiering lönar sig

Två dotterbolag inom börskoncernen Sigma, Sigma Exallon Information och Sigma Exallon Systems, har blivit kvalitetscertifierade enligt ISO9001-standarden.

- Vi har investerat 1,5 miljoner kronor i vårt kvalitetssystem ISO9001. Det är en investering som är betald redan före certifikatet är utställt, säger Per-Håkan Herdenberg, VD för Sigma Exallon Information. Certifikatet har betalat sig eftersom företagen har kunnat lämna anbud och fått uppdrag där ett dokumenterat kvalitetssystem har varit ett krav. Några uppdrag som Sigma Exallon har fått bland annat tack vare att ISO9001-certifieringen finns hos Sydkraft, Ericsson och Telia. - Det är lättare att få större företag som kunder med den kvalitetsstämpel som ISO9001 innebär, säger Thomas Pantzar, VD för Sigma Exallon Systems. ISO9001-certifieringen ligger i linje med Sigmakoncernens kvalitetspolicy. - Certifieringen ger oss en stabil grund att stå på och hjälper oss att driva kvalitetsarbetet vidare för att bli ännu mer effektiva, säger Fredrik Naversten, kvalitetsansvarig på Sigma Exallon. Sigma är verksamt inom industriell teknologi och informationsteknologi och har cirka 700 medarbetare. Sigma Exallon Information och Sigma Exallon Systems är två datakonsultföretag verksamma inom administrativ systemutveckling respektive teknisk systemutveckling. Antalet anställda är cirka 90 personer och båda företagen ingår i Sigmas affärsområde informationsteknologi. För mer information kontakta: Per-Håkan Herdenberg, VD, Sigma Exallon Information tel 040-24 76 10, 0704-24 76 10, e-post phk@exallon.se Thomas Pantzar, VD, Sigma Exallon Systems tel 040-24 99 60, 0708-21 06 65, e-post tpz@exallon.se Fredrik Naversten, kvalitetsansvarig, Sigma Administration tel 040-24 99 05, 0705-13 63 33 , e-post fredrik.naversten@exallon.se