Sigma expanderar

- genom förvärvet av verksamheten från Cortex Konsultkollegium AB

Cortex, med 10 anställda, är inriktad på datalösningar för mediaföretag som arbetar med postorder, förlagsverksamhet och bokklubbar. Företagets dataprodukter är anpassade för relationsmarknadsföring, klubb-, postorder- samt prenumerationsverksamhet. Cortex´ kunder utgörs av världsledande företag med dessa inriktningar som exempelvis Readers Digest, Harlequin, Neckerman, ICA, Vedia och Dial. Verksamheten kompletterar Sigmas befintliga satsning på IT-kompetens för handelsverksamhet däribland det långt utvecklade affärssystemet Bison som används av företag som Skoogs, ICA och Perstorp. För ytterligare information kontakta: Alf Dahl, affärsenhetsansvarig tel: 040 - 49 73 00, mobil 070 - 768 97 32 e-post: alf.dahl@sigma.se Dan Olofsson, VD, Sigma AB tel: 040 - 49 73 00, mobil 070 - 549 73 00 e-post: dan.olofsson@sigma.se