Sigma expanderar genom nyetablering i Norrköping och Södertälje

IT-konsultbolaget Sigma, med rötter i Malmö och huvudkontor i Göteborg, fortsätter att växa sig alltmer starka i Mellansverige. Nu etableras två nya kontor: ett i Södertälje och ett i Norrköping. Båda nyetableringarna är resultatet av en god befintlig kundstock i kombination med en kraftig ökning av nya förfrågningar på de lokala marknaderna.

Etableringen i Södertälje är resultatet av att Sigma vill komma närmare två av sina allra största kunder på orten. Målsättningen är att nyanställa 10 konsulter innan årsskiftet.

- Genom en lokal etablering vill vi intensifiera samarbetet med kunderna och också bli mer attraktiva för konsulterna. Vi kommer under hösten att nyanställa ett flertal kvalificerade IT-konsulter till Södertäljekontoret. Vi på Sigma tycker att det är viktigt att kunna erbjuda närhet till arbetet – samtidigt som vi arbetar med spännande uppdrag åt stora globala företag, berättar Fredrik Kempe, Etableringsansvarig för Sigma i Södertälje.

Även i Norrköping finns en väl etablerad kundstock som hittills hanterats från kontoret i Linköping. Men nu gör underlaget på den befintliga kundstocken tillsammans med en kraftig ökning av förfrågningar att man nu väljer att etablera sig på orten.

- Sigmas har legat i startgroparna en längre tid i Norrköping och många projekt med nya och gamla kunder redan är i full gång. Vår ambition är att vara 30 konsulter till 2010 berättar, Michael Qvist, Affärschef på kontoret i Norrköping.

För ytterligare information, kontakta:
Michael Qvist, Sigma i Norrköping, mobil: +46 70 379 11 81
Fredrik Kempe, Sigma i Södertälje, mobil: +46 703 79 06 03