Sigma får exklusiv licens inom Information Mapping®

Sigma får exklusiv licens inom Information Mapping® Sigma stärker sin ledande position inom Information Design och får licens att sälja tjänster och produkter inom Information Mapping®. Sigmas omsättning inom området beräknas överstiga 20 miljoner SEK per år. Information Mapping® är en beprövad metod som hjälper organisationer att utveckla och implementera effektiva strategier för att skapa, strukturera, organisera och presentera högkvalitativ information. Metoden är forskningsbaserad och producerar konsekvent ett mottagarorienterat, strukturerat innehåll som är lätt att hitta, använda och återanvända. - Vi är mycket glada att kunna offentliggöra samarbetet med Sigma Information Design. Med den kombinerade styrkan hos Sigmas omfattande erfarenheter och kunskaper inom området och Information Mappings unika metoder, produkter och tjänster är vi förvissade om att kunna bygga kraftfulla lösningar åt våra svenska kunder, säger Steffen Frederiksen, VD för Information Mapping i Europa, Afrika och Mellanöstern. Sigmas verksamhet inom Information Mapping® kommer främst att bestå av seminarier, utbildningar och konsultverksamhet, liksom implementering av olika verktyg. - Information Mapping® har ett mycket gott rykte som metod inom informationstrukturering och ger oss ett värdefullt tillskott till vårt redan breda tjänsteutbud inom Information Design. Metoden är speciellt lämpad för information i verksamheter med stora krav på säkerhet, t.ex. inom medicinsk teknik och flygindustri där det kan vara livsavgörande att information och instruktioner inte feltolkas. I Sverige finns redan flera stora industriföretag som arbetar med metoden och vi räknar med att relativt snabbt uppnå en betydande omsättning inom området, säger Carl Vikingsson, VD för Sigma Information Design. Information Mapping Europe (IME) ligger i Skanderborg, Danmark, och är huvudkontor för Information Mapping i Europa, Afrika och Mellanöstern. Information Mapping finns representerat i 15 länder i Europa och totalt 30 länder i hela världen och omsätter 50 miljoner euro. Det är ett professionellt tjänsteföretag som har hjälpt organisationer i över 30 år med att utnyttja kunskap för att prestera bättre. www.imap.dk. Sigma Information Design är ett dotterbolag inom Sigmakoncernen. Verksamheten är inriktad på kvalificerade tjänster för att strukturera och utveckla användardokumentation, samt utveckla informationslösningar till komplexa produkter och system. Företaget har över 150 anställda och kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Karlstad och Växjö. www.id.sigma.se. Sigma levererar lösningar och konsulttjänster inom IT-området som säkrar kundernas konkurrenskraft. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, som utvecklar tjänster och produkter i ett kundnära samarbete. Sigmas erbjudanden organiseras genom affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Koncernen har drygt 1 000 medarbetare vid ett trettiotal dotterbolag i Sverige och tre andra länder. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O- lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: · Carl Vikingsson, VD Sigma Information Design, 0706-011 900 · Peter Lindeberg, ansvarig för Information Mapping, Sigma Information Design , 0706-304 722 · Steffen Frederiksen, VD för Information Mapping Europe, +45 8651 1655 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/30/20020830BIT00690/wkr0002.pdf