Sigma får order från HOYA

Sigma har tecknat avtal om leverans av ett nytt administrativt system till optikföretaget Hoya-Optikslip AB i Malmö. Leveransen omfattar ett komplett administrativt affärssystem för såväl order, tillverkning och ekonomi.

- "Ordern är en bekräftelse på det förtroende som BISON/400 åtnjuter i regionen", säger Magnus Elger, projektledare från Sigma Integra som utför installationen. - "Vårt val av Sigma och deras koncept BISON/400 är ett led i vårt pågående kvalitetsarbete" säger Jan Dahl, ekonomichef på HOYA-Optikslip AB. BISON/400 används redan idag av 16 av de 100 största företagen i Skåne. HOYA-Optikslip AB tillhandahåller högkvalitativa glasögonlinser till optiker i Skandinavien och Baltikum. Sigma erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom Informationsteknologi och Industriell teknologi till i huvudsak utvecklingsintensiva företag i Skandinavien. Sigmas roll är att stärka kundernas konkurrenskraft genom att effektivisera processer, utveckla system och produkter samt minska utvecklingstider. Antalet medarbetare uppgår till drygt 700. För ytterligare information kontakta: Håkan Walberg, VD, Sigma Integra AB tel 040 - 30 70 40 eller 0705 - 41 18 32