Sigma fördjupar samarbetet med Skanska IT Solutions

Sigma fördjupar samarbetet med Skanska IT Solutions Sigma har tecknat ramavtal med Skanska IT Solutions. Avtalet reglerar formerna för konsulttjänster, projekt, produkter och service. Avtalet förbättrar och stabiliserar förutsättningarna för ett utvecklande samarbete. Avtalet ger Skanska IT Solutions möjligheter att, i olika IT-projekt, komplettera med Sigmas spjutspetskompetens samt i tider av hög arbetsbelastning tillföra resurser. En annan viktig del som omfattas av avtalet är produktförsörjning inom nätverksområdet. - Sigmas och Skanska IT Solutions' relation har alltid präglats av stabilitet och kontinuerlig utveckling, i och med ramavtalet förstärks och fördjupas den relationen ytterligare. I Sigma ser vi en stabil och kompetent partner som ger oss de verktyg vi behöver för att utveckla vår affärsverksamhet i den takt och omfattning som är nödvändig för framtiden, säger Jan Gidlöf, chef för Datacom på Skanska IT Solutions. Genom avtalet kommer Sigma att bidra med kompetens inom områden som teknisk IT-utveckling, tekniska lösningar kring Internet och kommunikation. Sigmas åtagande löper över en treårsperiod. - Skanskas tydliga kvalitetskrav ger oss en god indikation på hur de värderar oss som helhetsleverantör inom IT-lösningar. Avtalet underlättar samarbetet ytterligare och ger oss ännu större möjlighet att bidra till utvecklingen av Skanskas affärsverksamhet, säger Nils Boghammar VD för Sigma Måldata Network Solutions. Skanska IT Solutions är ett bolag inom affärsområdet Services i Skanska koncernen. Skanska IT Solutions erbjuder helhetsåtagande inom IT, Telefoni och Säkerhet inom installation, drift, underhåll och säkerhetsövervakning. Bolaget har 450 medarbetare och bedriver verksamhet i Stockholm, Malmö, Göteborg och Budapest i Ungern. Bolaget har en omsättning på 550 MSEK. Avdelningen Datacom erbjuder tjänster inom Nät, Server, Applikationer, IT-säkerhet och Övervakning. Sigma Måldata Network Solutions arbetar främst som systemintegratör och erbjuder tjänster, produkter och lösningar inom IT-infrastruktur. Sigma, som byggs kring ett affärsområde inom tidigare Sigmakoncernen, fokuserar på affärsdrivande, digitala konsulttjänster åt utvecklingsintensiva kunder i en global ekonomi. Tjänsterna utgår från de tre affärsområdena, Business Solutions, IT Solutions och Network & Wireless Solutions. Den nya koncernen har ca 1 300 medarbetare vid 35 nischade dotterbolag i Sverige och flera andra länder (www.sigma.se). För ytterligare information, kontakta: · Nils Boghammar, VD Sigma Måldata Network Solutions AB, tel 08-734 40 15, mobiltel 0703-79 19 00, www.ns.sigma.se · Jan Gidlöf, chef för Datacom på Skanska IT Solutions, tel. 08-504 351 64, mobiltel 070-582 67 50, www.itsolutions.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00480/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00480/bit0001.pdf