Sigma förvärvar konsultföretaget BPO i Malmö

Sigma har förvärvat det Malmöbaserade konsultföretaget BPO, Business Process Optimization AB.

–Förvärvet är ett led i vår strategi att expandera inom segmentet affärssystem och därmed öka vår andel även inom e-handel, säger Håkan Walberg, VD Sigma Integra. BPO, med 7 medarbetare, arbetar med att stödja och utveckla sina kunders affärsprocesser och bidrar till att bättre utnyttja möjligheterna i valda affärssystem med tyngdpunkt på Movex. Kunderna återfinns främst bland tillverkande företag, t ex Kinnarps, Carlshamn Mejeri, Marbodal, Svedala och Swedoor. BPOs verksamhet kommer att gå helt upp i Sigma Integra. Men BPOs VD Lars Eiring menar att det inte kommer att påverka deras sätt att arbeta. – Entreprenörsandan och synen på kvalitet inom Sigma gör att vi kan fortsätta utvecklas i den riktning vi önskar. För Sigma Integra innebär förvärvet en utvidgning av nuvarande verksamhetsområde. Bolaget har i över 12 år framgångsrikt arbetat med affärssystem baserade på AS 400 för handel och ekonomi. Förvärvet är en del av Sigma Integras långsiktiga strategi i satsningen kring affärssystem – ett tjänsteområde inom Sigma-koncernens affärsområde e-solutions. BPOs förankring inom tillverkningsindustrin är ett bra komplement, och en naturlig expansion av Sigma Integras verksamhet. Förvärvet sker kontant och förväntas omgående ge ett positivt resultattillskott. Sigma är en ledande leverantör av konsulttjänster inom affärsområdena e-solutions, embedded solutions och engineering solutions. Koncernen, som har över 2000 medarbetare i sju länder, fokuserar på lösningar för interaktion, innovation och integration. Sigmas ledstjärna är att stärka våra kundernas konkurrenskraft och varumärken. För ytterligare information kontakta: • Alf Dahl, affärsenhetschef Syd Sigma AB, tel 070-98 98 003 • Håkan Walberg, VD Sigma Integra, tel 040-30 70 40, 070-98 98 750 • Lars Eiring, VD BPO, tel 070-26 89 851