Sigma InfoTech AB tecknar advantum® avtal i Danmark

Sigma har fått i uppdrag att leverera ett system för hantering av dokumentation till Zealand Pharma A/S i Danmark. Systemet baseras på Sigmas dokumenthanterings-system advantum®.

– Denna affär är ett viktigt genombrott för Sigma InfoTech och advantum® inom Life Science sektorn i Danmark. Vi har nyligen även skrivit avtal med det australiska utvecklingsbolaget Pharmaxis Ltd vilket tydligt visar att vår produkt advantum® står sig väl i den internationella konkurrensen, säger Joakim Svensson, VD Sigma InfoTech AB. Zealand Pharmas val av advantum® ligger väl i linje med Sigma InfoTechs målsättning att göra advantum® till ”first choice” för företag inom Life Sciences området. advantum® används sedan tidigare av bl.a. AstraZeneca och Pfizer inom Life Science området. Om Zealand Pharma Zealand Pharma A/S i Danmark har efter en tids utvärdering valt att implementera dokumenthanteringssystemet advantum® från Sigma InfoTech AB. Zealand Pharma A/S är ett biopharmaceptiskt bolag grundat 1998 med en inriktning mot upptäckt och utveckling av innovativa läkemedel med en betydande terapeutisk och kommersiell potential. För mer information, se www.zp.dk. Om Sigma InfoTech Sigma InfoTech utvecklar och marknadsför advantum®. Företaget som har kontor i Malmö och Stockholm svarar i samarbete med utvalda partners även för installation, support, anpassningar, utbildning och specialutveckling. För mer information se www.advantum.com. Sigma levererar IT-lösningar och konsulttjänster till utvecklingsintensiva kunder. Verksamheten utgår ifrån entreprenörsdrivna, nischade dotterbolag, vilka organiseras i affärsområdena Business Solutions, IT Solutions och Information Solutions. Koncernen har cirka 900 medarbetare i Sverige och Danmark. Sigma är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. www.sigma.se För ytterligare information, kontakta: Joakim Svensson, VD Sigma InfoTech AB, mobil 0703-79 12 12, joakim.svensson@sigma.se